måndag 15 mars 2010




Tunika med marimekkoficka på magen, denna ficka var först en gardin, sen en kjol, därefter en mössa och nu - en detalj! Det börjar likna sagan om den lille skräddaren "vad bidde det dådå?"
Byxorna är av en klänning och en tröja. muddarna är avklippta strumpbyxor, ett hett tips för den som syr själv! Ofta slits strumpbyxorna bara på fötterna eller också växer barnen ur dem. Jag brukar spara de finaste i glada färger, som blir helt sömlösa muddar när de sys fast.
Jag gjorde en liten "volang" eller vad man ska kalla det, i midjan på byxorna, lite variation mot vanlig resår eller mudd. Liiiite kul, men oftast har barnet en tröja utanpå, så det syns kanske inte så ofta...

6 kommentarer:

  1. Nu vet jag vad jag ska göra med mina nyiköpta, turkosa strumpbyxor i storlek M, som när jag försökte få på dem mer var som XXS!
    Muddar får det bli=)

    SvaraRadera
  2. Bra tips med strumpbyxorna, och superfina kläder!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Alltid kul om man kan inspirera nån!

    SvaraRadera
  4. Bästa tipset i år! Vad många strumpbyxor jag hivat iväg pga slitna fötter, hål etc, men nu vet jag alltså vad jag ska göra. Jättefina kläder du syr!

    SvaraRadera
  5. men kära Linn! Hade glömt att du hade en blogg, men så kul att hitta hit! Och vilka fina saker du gör!
    Jag gör samma sak med strumpebyxor, men använder även skaften från vanliga strumpor...det blir också jättebra!

    Kram Therese

    SvaraRadera