fredag 12 mars 2010


Den här koftan har jag sytt av en feltvättad ylletröja. Den blev så tjock så den kan nog användas som jacka när det blir riktig vår. Den blev förvånansvärt mjuk och inte ett dugg kliig. Jag ska nog fortsätta exprimentera med krympt ull. Jag har tidigare gjort en del smycken, brocher, handledsvärmare och halskragar av krympta ullplagg. (Se inlägg i februari ,vackra vännen) Det är ett roligt material att leka med. Jag gillar den där lite robusta känslan. Här är en mössa som jag gjort av tovat ulltyg. Jag har kvar något exemplar om någon vill köpa, 180:- kostar barnmössan, 220:- vuxen. Vuxenmössan har lite "hattkänsla" som jag gillar, vanliga mössor får mig att känna mig lite instängd...

Bildexemplaret är en barnmössa. Man kan så klart välja applikation själv.

1 kommentar:

  1. Det var en bra ide, att sy en kofta av en krymt tröja!/Åsa

    SvaraRadera