måndag 14 juni 2010

Recyclinn - nu i butik!


Nu finns mina kläder i nyöppnade butiken "Drakens Källare" på drakens gränd i gamla stan i Stockholm. Affären, som även säljer secondhandmöbler och prylar (och lite vintagekläder) ligger i en mysig källarlokal som en gång i tiden tjänat som svartklubb för illegala kaffedrickare! Bara lokalen är värd ett besök i sig. Man går ner för en mycket brant trappa, väl nere får man huka sig i de låga dörröppningarna, för att komma in i själva rummen som har höga, välvda tak och vitkalkade väggar. En gammal grammofon spelar gladjazz i ett hörn och det går att även idag att få en kopp (svart)kaffe...

Det ska bli mycket spännande att se hur försäljningen går! Men medan jag hängde och prismärkte såldes en väska, ett mobilfodral och en vuxenklänning, så jag är hoppfull! Det verkar vara vuxenkläder jag ska satsa på, konstigt nog...

5 kommentarer:

  1. Hejsvej. Klart vi ska träffas nåt. Hojta bara till när du ska till far din så kan jag försöka åka hem till mamma och C samtidigt. Så kan vi ju träffas nånstans och ta en fika eller nåt. Så skoj att sälja i butik. Hur fick du nys om den? Hade varit kul att ha ett sådant ställe där man kan hänga sina kläder.

    SvaraRadera
  2. Jättekul, lycka till med försäljningen!/Åsa

    SvaraRadera
  3. Yo! Jag trivs så bra i kjolen. Häftigt att den blev så Sofiansk, du har verkligen snappat upp vad jag gillar!

    Ni får komma och hälsa på snart igen tycker jag, det där gick alldeles för fort.

    //Sofia

    SvaraRadera
  4. Här är sorgligt tunt med inlägg... Nyfiken på hur det har gått med försäljningen.

    SvaraRadera