söndag 11 april 2010

Vårutmaningen!

De första kreationerna till vårutmaningen är färdiga!

Vårutmaningen är en liten kollektion till mig själv, men modellerna går naturligtvis bra att beställa om någon blir sugen.

En tröja i väldigt tunn trikå. Den är inte riktigt så grön i verkligheten som på bilden.

Och ett par piratbyxor i mycket tunnt linne. Jag gjorde dem lite "baggy" med bred resår i midjan och stora bakfickor med veck. De ska nog gå att både slappa, leka ock känna sig fin i. Jag är själv mycket nöjd med utformningen av benslutet, jag har inte sett denna variant någon annanstans. Dessutom är jag helt frälst i klädda knappar. Det ser så himla välarbetat ut med sådana. (Detta tyg har varit en kjol med gigantisk vidd, av lite romsk karaktär, fyndad av min Loppishjältinna på emmaus i Ask.)

Detaljbild.

2 kommentarer:

  1. Men vad snyggt! Jag gillar hur bra baggybyxorna sitter!

    SvaraRadera
  2. Men alltså... hur läckra byxor var inte det där!!! Kul med en egen modell och de ser ut att vara väldigt skön.
    Tröjan gillar jag också och håller på med något liknande själv:)

    SvaraRadera