lördag 27 juni 2009

Hej!
Tack för alla vänliga kommentarer! Det är inspirerande att skapa när man får respons.
Idag har jag äntligen avslutat en beställning från min kära (vuxne) lillebror, ett linne i samma storblommiga gröna tyg som skjortan längre ner. Jag kan inte lägga ut någon bild nu men jag hoppas det blir en när vi ses. Det är svårt att veta om modellen kommer att passa honom när jag inte har honom här att prova på.
Vi har varit ute på en långpromenad vid havet idag, jag försökte få några bilder på min högst ofrivilliga snart-treår-modell, det gick så där. Stackars barn som har en sådan paparaccimamma!
Just nu håller jag på att hitta på en ny väskmodell, jag har fått några härliga provlappar i en grov lin-bomullsblandning med somriga blommor på, som jag tänker kommer att passa bra. Egentligen är det nog ett möbeltyg, jag Älskar möbeltyg! Med dem känns det som om man arbetar skulpturalt. Och med sådana små lappar får man klura ordentligt för att få plats med delarna. Den första är nästan klar, för stor enligt vad jag hade tänkt mig, men den andra verkar bli perfekt, och alla delarna fick plats på samma tyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar